czwartek, Lipiec 2, 2020

Ochrona wrażliwych danych osobowych pracowników — jak to odpowiednio zrobić?

0
elektroniczne akta osobowe

Przepisy prawa dokładnie pokazują, że pracodawca ma obowiązek odpowiednio chronić dane osobowe swoich pracowników. Również należy odpowiednio chronić dane osób, które dopiero rekrutują się na dane stanowisko.

Istnieje szereg rozwiązań pozwalających pracodawcom na bezpieczną i optymalną ochronę danych pracowników. W czasach wdrażania systemów elektronicznych wydaje się wręcz koniecznością, by zarządzanie i archiwizacja akt osobowych pracowników odbywała się właśnie za pomocą specjalistycznych programów. O tym, jakie korzyści daje nowoczesne zarządzanie dokumentami bez wykorzystania papieru, piszemy poniżej.

Ochrona danych pracowników — wymogi prawne

Na początek warto przyjrzeć się wymogom prawnym dotyczącym przechowywania akt osobowych pracowników. Pracodawca ma obowiązek zażądania od pracownika pewnego rodzaju danych (lub od osoby podejmującej pracę). Takie dane to imiona i nazwiska, imiona rodziców, daty urodzenia, miejsca zamieszkania (adresu do korespondencji), wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, inne dane osobowe, a także imiona i nazwiska oraz daty urodzenia dzieci pracownika, numer PESEL i inne dane o szczególnym znaczeniu. Jednak pracodawca musi te dane również odpowiednio przechowywać i chronić.

Najczęściej stosuje się do tego papierowe akta pracownicze. Pracodawca trzyma w każdej teczce dane o każdym pracowniku w zabezpieczonym miejscu. Jednak nie jest to pewny i bezpieczny sposób na zabezpieczenie danych wrażliwych. Można wyobrazić sobie sytuację, w której nieuprawniony pracownik dostaje się do akt jego kolegów i zapoznaje się z informacjami, które są wrażliwe.

Papierowe przechowywanie akt osobowych może też wprowadzać chaos. Na żądanie odpowiednich instytucji pracodawca musi udostępnić dane o pracownikach, a w przypadku “tradycyjnej” archiwizacji może być to utrudnione.

Ochrona danych pracowników — najlepsze sposoby

Elektroniczne akta osobowe są uważane za najbezpieczniejszy sposób na odpowiednie przechowywanie danych osobowych pracowników. Takie programy pomagają również w zarządzaniu dokumentami rekrutacyjnymi oraz urlopami i zwolnieniami pracowników.

Co więcej, programy do zarządzania danymi osobowymi pracowników pozwalają na wysokie bezpieczeństwo przetwarzania informacji. Jedynie uprawnione osoby mają dostęp do akt. Częste jest również ustawienie zróżnicowanej ochrony dostępu, która gwarantuje, że użytkownik może opracowywać wyłącznie te akta, do których ma uprawnienia.

Warto również zauważyć, że procesy personalne wymagają czasami naprawdę sporej liczby dokumentów. Programy do elektronicznego przetwarzania danych osobowych pracowników pozwalają na częściowe ograniczenie tych papierów oraz na odpowiednie ich ustrukturyzowanie i klasyfikowanie.

Zaświadczenie ZUS dotyczące niezaleganiu ze składkami – w jaki sposób je zdobyć?

0
zaświadczenie zus

Zaświadczenie ZUS o niezaleganiu ze składkami przyda nam się w momencie, gdy musimy zaświadczyć partnerowi biznesowemu, że regularnie opłacamy ubezpieczenie społeczne. Takie zaświadczenie dostaniemy wówczas gdy, nasza firma zgłoszona jest do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych jako płatnik, czyli znajduje się w kompleksowym systemie informatycznym ZUS. W momencie, kiedy jest inaczej, dostaniemy zaświadczenie z informacją, że nasza firma nie jest wpisana do rejestru płatników, składek KSI ZUS. Składki ZUS idą na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne, a także fundusze. Do funduszy należą między innymi fundusz pracy, fundusz gwarantowanych świadczeń pracowniczych, fundusz emerytur pomostowych.

Przeczytaj też: https://www.wsb.com.pl/zaswiadczenie-zus-o-niezaleganiu-ze-skladkami-jak-je-zdobyc/

Zaświadczenie ZUS o niezaleganiu ze składkami – w jaki sposób je zdobyć? 

Doświadczenie takie możemy zdobyć składając wniosek osobiście w placówce ZUS, bądź wysyłając dokumenty pocztą czy też wybierając najwygodniejszą opcję i złożyć go przez internet. W przypadku wniosku papierowego pewnym ułatwieniem jest to, że możemy wybrać sposób odbioru zaświadczenia. Nawet jeśli złożyliśmy takie dokumenty tradycyjnie odwiedzając oddział ZUS, to zaświadczenie możemy odebrać w formie elektronicznej na platformie PEU ZUS. Wniosek możemy złożyć również przez pełnomocnika, wówczas musimy pamiętać o dołączeniu pełnomocnictwa.

Zaświadczenie ZUS o niezaleganiu – składanie wniosku online

Najwygodniej jest wystąpić o zaświadczenie korzystając z witryny online. Zrobimy to na stronie biznes.gov.pl. Jedyne co musimy zrobić, to zarejestrować się na tym serwisie używając profilu zaufanego bądź e-dowodu. Następnie ZUS sprawdza stan naszego konta płatnika składek, w momencie gdy nie ma żadnych przeciwwskazań, a nasze konto nie posiada zadłużenia wówczas zostaje nam wydany taki wniosek. Chodzi tutaj o składki między innymi na ubezpieczenia społeczne oraz ubezpieczenie zdrowotne. Do zaburzeń możemy dołączyć również funduszy, takie jak fundusz pracy, fundusz gwarantowanych świadczeń pracowniczych oraz fundusz emerytur pomostowych.

Zobacz też: http://www.mftp.pl/crowdfunding-w-polsce/

Jak skutecznie prowadzić biznes online?

0
Sklepy internetowe

W dzisiejszych czasach coraz więcej osób szuka sposobu na prowadzenie firmy z domu. Operowanie przedsiębiorstwem przy użyciu laptopa i telefonu jest niezwykle wygodne i atrakcyjne. Właśnie dlatego właściciele sklepów często przenoszą swoją działalność do Internetu. No ale jak skutecznie prowadzić biznes online? Kiedy sklepy internetowe odnoszą sukces? Na te pytania odpowiadamy w niniejszym artykule.

Nowoczesne narzędzia

Kluczem do sukcesu sklepów internetowych są przede wszystkim nowoczesne narzędzia. Dzięki nim nie tylko w łatwy sposób obsłużymy kilkaset, a nawet kilka tysięcy zamówień dziennie. Jednocześnie pozwoli nam to na przyciągnięcie szerszego grona odbiorców. Urządzając sklepy internetowe, warto postawić na solidny i niezawodny system. Na rynku można znaleźć firmę, która zaprojektuje i wdroży wymarzony sklep internetowy, zgodnie z Twoimi oczekiwaniami. Dobrze jest postawić na specjalistów, którzy nie tylko wykonają portal, obsługujący sklep. Idealnym rozwiązaniem jest, by jednocześnie zapewniali bieżące i nieograniczone wsparcie techniczne. Takie sklepy internetowe powinny być też w pełni kompatybilne ze wszystkimi narzędziami e-marketingu, magazynem i wszelkimi mechanizmami do ewidencjonowania zamówień i produktów.

Skuteczny marketing

Drugim elementem, pozwalającym na skuteczne prowadzenie biznesu online jest odpowiednio opracowana strategia marketingowa. Sklepy internetowe dla zyskania właściwego poziomu popularności, muszą zostać skutecznie wypozycjonowane w sieci. Tym zajmują się agencje marketingowe. Wykorzystuje się w tym celu chwytliwe, marketingowe teksty, atrakcyjną treść na stronie sklepu, rozbudowane opisy produktów, interesujące grafiki i wiele innych mechanizmów. Kluczem do sukcesu jest natomiast to, by strategia marketingowa była spójna i przemyślana. Wtedy można bowiem osiągnąć najlepsze rezultaty. Oczywiście nic za darmo, w takie usługi również trzeba zainwestować. Jeżeli zatem decydujesz się na uruchomienie biznesu w wersji online, uwzględnij ten element w swoim budżecie.

Kilka osób z pasją i pomysłami

Sklepy internetowe staną się niezwykle popularne, jeżeli do skutecznego marketingu oraz nowoczesnych narzędzi, dorzucimy kilka osób z zapałem i pasją. Najczęściej wystarczy dobry pomysł i zaangażowanie, aby całe przedsięwzięcie przekuć w ogromny sukces. Największe, funkcjonujące dzisiaj w sieci, sklepy internetowe powstawały w wyniku ciężkiej pracy. Najpierw prowadzono je na niewielką skalę, po to by ostatecznie stały się światowymi potentatami. A tak naprawdę wszystko zaczęło się od kilku osób, które wpadły na dobry pomysł.

Forex dla początkujących

0
Forex dla początkujących

Rynek Forex dla początkujących może okazać się niezłym wyzwaniem, które choć czasem trudne do opanowania, to w rezultacie dać może dość duże zyski. Jak grać na Forex żeby osiągnąć zyski? Przede wszystkim należy od początku do końca zapoznać się ze specyfiką tego rynku. Przede wszystkim warto wiedzieć, że cały rynek tworzony jest przez inwestorów oraz traderów (zarządzających z domu posiadanymi zasobami finansowymi). W przypadku rynku Forex za zarządzanie znaczna częścią środków inwestycyjnych odpowiedzialne są również banki inwestycyjne, fundusze hedgingowe oraz pojedynczy inwestorzy.

Zabawki interaktywne dla dzieci – czym są tak naprawdę?

0
jaką zabawkę interaktywną wybrać dla dziecka?

Zabawki interaktywne dla dzieci wspomagają kreatywność dziecka, rozwijają zmysły i umiejętność logicznego myślenia. Pomagają rozwinąć wszystkie zmysły malucha. Pozwalają dziecku poznać kolory, dźwięki i kształty.

Jakie zabawki interaktywne są odpowiednie dla dzieci ?

Jeżeli szukamy zabawki odpowiedniej dla młodszego dziecka, należy pamiętać, że najmłodsze dzieci potrzebują zabawki, która jest prosta w obsłudze. Uwagę malucha przyciągnie mało skomplikowany wzór, za to kolorowy. Dobrze jeżeli zabawka będzie wydawała z siebie melodie lub będzie świeciła.

W przypadku najmłodszych dzieci sprawdzi się również zabawka, którą można potrząsać i ma liczne przyciski. Uwagę takich maluchów najbardziej przykują zabawki, które wydają dźwięki.

Zabawki interaktywne dla dzieci

Jeżeli chodzi o starsze dzieci, najlepszym wyborem są zabawki, które stymulują motorykę dziecka. Szukajmy zabawek, które umożliwiają układanie oraz dopasowywanie konkretnych elementów. Zabawki z efektami dźwiękowymi sprawiają dodatkowo, że dziecko rozwija swoje zdolności muzyczne. Dla dzieci kilkuletnich polecane są tablice interaktywne, puzzle oraz zabawki tematyczne.

Na co zwracać uwagę przy wyborze zabawek interaktywnych?

Podczas wyboru zabawki interaktywnej dla swojego dziecka, należy zwrócić uwagę na kilka kwestii:

  • oznaczenie wiekowe, jest najistotniejszym parametrem, którym powinniśmy się kierować podczas wyboru odpowiedniej zabawki dla dziecka. Na opakowaniu zabawki zawsze znajduje się oznaczenie wiekowe, które informuję potencjalnego klienta dla dziecka w jakim wieku, dedykowana jest dana zabawka.
  • natężenie dźwięku, jest ważnym aspektem. Wiele zabawek, które są dostępne na rynku wydaje z siebie zbyt głośne dźwięki. Uszy małego dziecka są dość wrażliwe, dlatego przez zakupem zabawki sprawdźmy dźwięk, który z siebie wydaje.
  • certyfikat CE, informuje nas o tym, że dana zabawka jest zgodna z wymaganiami bezpieczeństwa, które obowiązują w UE. Każdy producent zabawek, jeżeli chce otrzymać taki certyfikat, musi spełnić szereg wymogów.
  • bezpieczeństwo, zdecydowanie lepszym wyborem są zabawki, które pochodzą od sprawdzonego producenta. Takie zabawki zazwyczaj posiadają wszystkie niezbędne atesty i certyfikaty.

Przeczytaj też: http://czarodziejskieliny.pl/znikopisy-dla-dzieci-magiczne-tablice-do-rysowania-ktore-przydadza-sie-w-podrozy/

Najtańszy kredyt hipoteczny — gdzie?

0
Najtańszy kredyt hipoteczny — gdzie

Kredyt hipoteczny ostatnimi czasy jest jednym z najpopularniejszych produktów bankowych. Niemalże każdy z nas doświadcza w życiu momentu, w którym pragnie posiadać własne mieszkanie. Jednak mało kto jest w stanie odłożyć tyle gotówki, aby oszczędności starczyły na zakup wymarzonego m4. W tym celu decydujemy się wziąć kredyt na mieszkanie w jednym z banków. Pozostaje jednak pytanie, jak znaleźć najtańszy kredyt hipoteczny wśród setek ofert na rynku?

Kredyt hipoteczny — czym właściwie jest?

Jak sama nazwa wskazuje, kredyt hipoteczny jest produktem oferowanym osobom, które chcą wziąć pożyczkę na zakup nieruchomości. Posiada on zarówno wiele podobieństw, jak i różnic, które oddzielają jego specyfikę od innego typu kredytów. Przykładowo kredyt gotówkowy możemy wziąć na dowolny cel, jednak zazwyczaj dopuszczalna kwota jest niewystarczająca na pokrycie tak wielkich wydatków, jakie wiążą się z kupnem mieszkania oraz wykończeniem wnętrz i wyposażeniem pokoi. Biorąc kredyt hipoteczny mamy do wyboru znacznie większe możliwości finansowe, a także dłuższy okres spłaty, co jest niezwykle ważne w przypadku osób, które zaciągają duże kwoty. Kredyt hipoteczny nie jest jednak dostępny dla każdego, więc aby móc wnioskować o jego udzielenie, musimy spełnić szereg warunków.

Kto może wziąć kredyt hipoteczny?

Tak jak w przypadku innego typu kredytów czy pożyczek bankowych, tak i w sytuacji, gdy chcemy wziąć kredyt na mieszkanie, musimy być osobami pełnoletnimi. Jest to podstawowy warunek, który otwiera przed nami drogę do pozyskania zobowiązania z instytucji bankowych. Niezbędne jest także posiadanie obywatelstwa polskiego, mieszkanie na terenie kraju, konto w polskim banku oraz wymagana zdolność finansowa. Istotny jest fakt, iż nasza zdolność musi być większa aniżeli wtedy, gdy staramy się o kredyty lub pożyczki gotówkowe.

Jak sprawdzić zdolność kredytową?

Jeśli chcemy sprawdzić, jaka jest nasza zdolność finansowa, nie musimy spędzać wielu godzin na skomplikowanych wyliczeniach. W obecnych czasach, gdy technologia stale się rozwija, możemy skorzystać z narzędzi, które ułatwią nam tego typu działania. Jednym z nich jest kalkulator zdolności kredytowej, dzięki któremu w niemalże kilka sekund możemy sprawdzić, w jakiej wysokości gotówkę możemy pożyczyć od banku. Aby skorzystać z dogodności, jakie daje nam to narzędzie, wystarczy wprowadzić kilka podstawowych informacji, takich jak wysokość dochodów, liczba osób w gospodarstwie domowym, czy suma zaciągniętych zobowiązań, które nadal spłacamy. Kalkulator nie tylko wskaże nam realną wartość, którą będziemy mogli pożyczyć, ale również przedstawi listę najkorzystniejszych ofert bankowych, z których możemy skorzystać.

Kredyt hipoteczny a historia kredytowa

Decydując się na zaciągnięcie kredytu na mieszkanie musimy pamiętać o istotnej kwestii, jaką jest nasza historia kredytowa. Banki bardzo dokładnie sprawdzają raporty w BIK i KRD, co ma na celu weryfikację wiarygodności klientów. Ważną rolę odgrywa tu spłacanie rat w terminie, więc jeśli nasze zobowiązania są regularnie opłacane przez nas bez opóźnień, możemy być spokojni o pozytywną historię kredytową. Znacznie gorszą sytuację mają osoby, które często spóźniają się w spłacaniu rat. W takim wypadku banki z reguły odrzucają wnioski o kredyt, zwłaszcza jeśli niespłaconych zobowiązań jest kilka.

Kredyt na mieszkanie — wkład własny

Istotnym czynnikiem, który wpływa na to, czy otrzymamy kredyt hipoteczny, jest wkład własny. Jeszcze do niedawna banki oferowały usługi, w których nie wymagano wkładu, co bez wątpienia było dużym ułatwieniem dla osób młodych, które nie zdążyły odłożyć wystarczających środków. Obecnie nowe prawo reguluje tę kwestię i niezbędne jest posiadanie minimum 10% wartości kredytu w ramach wkładu własnego. Często zdarza się jednak, że banki nie schodzą poniżej 20%, ale jednocześnie możemy spotkać się z ustępstwami np. w przypadku wykupienia dodatkowych pakietów ubezpieczeń.

Oznacza to, że chcąc pożyczyć przykładowo 400 tys. zł. musimy zgromadzić min. 40 tys. zł. wkładu własnego. Warto wiedzieć, że możemy przeznaczyć na niego również zaliczkę, którą wpłaciliśmy firmie deweloperskiej podczas rezerwacji mieszkania. Wkład własny może obejmować nie tylko gotówkę, ale także mieszkanie (nawet jego część jeśli jesteśmy współwłaścicielem), czy też działkę budowlaną i rekreacyjną.

Uwaga!

Na wkład własny nie możemy przeznaczyć środków pochodzących z innych zobowiązań bankowych. Niedozwolone jest więc zaciągnięcie kredytu lub pożyczki gotówkowej na ten cel. Biorąc kredyt hipoteczny deklarujemy, że środki zostały zgromadzona przez nas samodzielnie.

Jak znaleźć najtańszy kredyt hipoteczny?

Jeśli podjęliśmy już decyzję o wzięciu kredytu na mieszkanie i spełniamy szereg warunków, które wymagają instytucje bankowe, warto zastanowić się nad równie ważną kwestią. Gdzie znaleźć najtańszy kredy hipoteczny?

Z pomocą przychodzi nam ranking kredytów hipotecznych 2019 roku, w którym znajdziemy najkorzystniejsze oferty. Dzięki tego typu zestawieniu nie tylko możemy znaleźć idealne rozwiązanie dopasowane do naszej kieszeni, ale także unikniemy długotrwałych wizyt w banku w celu poznania szczegółowych usług. Dodatkowo w rankingu otrzymamy informacje o wszelkich kosztach, takich jak miesięczna rata, RRSO, dodatkowe prowizje itp.

Funkcjonalność i skuteczna ochrona dla pracowników – kurtyny pcv

0
Funkcjonalność i skuteczna ochrona dla pracowników – kurtyny pcv

W wielu branżach znajduje swoje zastosowanie kurtyna paskowa, która zapewnia wysoką funkcjonalność, a także ochronę dla pracowników. Stosuje się ją alternatywnie dla tradycyjnych drzwi, które w magazynach, pośród hal i innych obiektów przemysłowych, nie sprawdzają się tak dobrze, jak znane nam lamele.

Najszybszy Internet w Wielkopolsce

0
Najszybszy Internet w Wielkopolsce

Jednym z dobrych wyznaczników dzisiejszego rozwoju technologicznego regionu jest dostępny na danym obszarze Internet. Województwo Wielkopolskie nie ma się czego wstydzić pod tym względem: oferty dostawców są naprawdę atrakcyjne.

Meble do salonu kosmetycznego – nowe, używane czy z outletu?

0
Meble do salonu kosmetycznego - nowe, używane czy z outletu?

Wybranie mebli do salonu kosmetycznego, wcale nie jest tak łatwe jak może się wydawać. Jest to zadanie wymagające, a co więcej pochłaniają masę pieniędzy. Kupienie całego zestawu do gabinetu kosmetycznego może okazać się niewykonalne dla początkujących, ponieważ jest to naprawdę spory wydatek.

(Zobacz lasery kosmetyczne i medyczne – https://cosmed24.pl/lasery-kosmetyczne-i-medyczne/)

Jednak nie można zapominać o tym, że otwarcie gabinetu kosmetycznego, jest niemożliwe, jeżeli nie jest on wyposażony we wszystkie meble, które są niezbędne do wykonywania poszczególnych zabiegów kosmetycznych. Warto więc zastanowić się, jakie meble do salonu kosmetycznego kupić? Czy najlepszym wyborem będą te nowe, a może używane?

(Lasery diodowe – https://cosmed24.pl/lasery-kosmetyczne-i-medyczne/lasery-diodowe/)

Meble do salonu kosmetycznego – nowe 

Jeżeli masz duży budżet, to nie ma co się zastanawiać. To co nowe, dla każdego z nas wydaje się po prostu najlepszym wyborem. Nie mamy wtedy wątpliwości co do tego, że są to meble wysokiej jakości, których wytrzymałość nie jest dla nas niewiadomą.

Jednak nie każdego stać na takie wyposażenie, więc konieczne jest zastanowienie się nad inną opcją. Jednak zanim do niej przejdziemy, warto się zastanowić się na tym, jakie zalety mają meble do salonu kosmetycznego, które są w pełni nowe. Po pierwsze nie są one jeszcze przez nikogo użytkowane. Decydując się na taką opcję, masz pewność, że to Ty jesteś pierwszym właścicielem, więc nie musisz zastanawiać się, w jakim stanie technicznym są nowe meble, a także jak były one traktowane przez innych. Możesz również cieszyć się ich nienagannym wyglądem.

Nowe wyposażenie do gabinetu kosmetycznego pozbawione jest wszelkich zarysowań i innych śladów użytkowania. Tak więc doskonale prezentują się one w salonie i robią wrażenie na każdym kliencie. Takie meble zdecydowanie podnoszą renomę gabinetu kosmetycznego. Trzeba jednak wiedzieć, że mogą one jednak znacząco przewyższać budżet wielu osób, które decydują się na otwarcie tego biznesu.

Meble do salonu kosmetycznego – używane 

Jeżeli nie nowe, to używane. To druga opcja, która wydaje się zdecydowanie atrakcyjniejsza, zwłaszcza dla osób, które nie chcą nadwyrężać zbytnio swojego ustalonego budżetu. Co prawda znalezienie mebli do salonu kosmetycznego, które są używane, dostępne są w atrakcyjnej cenie, a także są w dobrym stanie, może nieco zająć, ale jest jak najbardziej możliwe. Trzeba jednak poświęcić nieco więcej czasu na ich poszukiwania. Nie ma co obawiać się takiej opcji, ponieważ meble do salonu kosmetycznego, które są używane zazwyczaj są w bardzo dobrym stanie, ponieważ sposób ich wykorzystania nie jest przecież brutalny, więc nie tracą one zbytnio na swojej jakości. Jedynym mankamentem, który może nas spotkać, to widoczne ślady użytkowania.

Meble do salonu kosmetycznego – outlet 

Kolejną opcją pozyskania mebli do gabinetu kosmetycznego, jest outlet. W tym przypadku również można liczyć na atrakcyjne ceny, dzięki czemu niekonieczne jest nadwyrężanie zbytnio przygotowanego budżetu. Jednak warto zapoznać się z różnymi ofertami outletów, by mieć pewność, że wybrane meble mimo swojej atrakcyjnej ceny, są wysokiej jakości i nie tracą na funkcjonalności.

Zainspiruj się: https://cosmed24.pl/meble-kosmetyczne/biurka-kosmetyczne/

Jak sprawić by klienci do Ciebie wracali?

0
Jak sprawić by klienci do Ciebie wracali?

Lojalny klient może przynieść naszej firmie ogromne zyski. Mowa tu nie tylko o zyskach czysto finansowych. Klient, który jest związany z naszą firmą często staje się jednocześnie najlepszą formą reklamy. Aby jednak tak było musimy sprawdzić, by zechciał do nas regularnie wracać.

Zobacz też