Konto firmowe

Instagram to miejsce, w którym kreowane są największe trendy obecnych czasów. Wiele marek zdecydowało się wdrożyć swoje działania właśnie na tej platformie, by móc promować swoje produkty, usługi czy po prostu budować rozpoznawalność marki. Jakie korzyści daje konto firmowe? Sprawdźmy!

Dla kogo konto firmowe na Instagramie?

Odpowiedź jest prosta! Konto biznesowe na Instagramie dedykowane jest każdemu, kto traktuje swoje działania w social mediach “na poważnie”. Profil tego typu nie musi być dedykowany wyłącznie firmom, ale mogą z niego korzystać także marki osobiste, dla których jest to jeden z kanałów komunikacji. Dobrze prowadzony profil umożliwia pozyskiwanie nowych followersów, zwiększanie zaangażowania, a nawet sprzedaż.

Przede wszystkim zaletą posiadania konta firmowego, a nie zwykłego, jest fakt, że użytkownik zyskuje dostęp do Instagram Insights, czyli natywnej platformy analitycznej. W niej znajdują się różne cenne informacje o odbiorcach, jak np. wiek, płeć czy miejsce zamieszkania, a także informacje na temat odbioru treści – zasięg, wyświetlenia, liczbę osób, które zapisały post lub udostępniły go dalej i statystyki dotyczące aktywności. Na podstawie tych wszystkich danych można kreować efektywną komunikację i planować content czy kampanie na Instagramie.

Jakie możliwości daje konto firmowe na Instagramie?

Instagram uznawany jest za jedno z największych na świecie narzędzi marketingowych. Z uwagi na ogromną popularność tego medium i liczbę użytkowników, staje się ono z jednej strony przystępnym sposobem na docieranie do wielu osób, a z drugiej dość trudną ścieżką sprzedaży z uwagi na wysoki poziom konkurencji. Kluczem do sukcesu jest jednak tworzenie wartościowego, interesującego, unikalnego i angażującego contentu.

Tutaj muszą zazębiać się różne elementy: estetyczne zdjęcia i nagrania, spójne treści, odpowiednie hashtagi, regularność publikacji i bardzo dobra komunikacja z odbiorcami. W związku z tym, że to platforma social mediowa, dystans pomiędzy brandami a ich widzami, jest skrócony. Użytkownicy oczekują bliskiego kontaktu z marką, odpowiadania na ich pytania i zdradzania czegoś więcej niż tylko to, co pojawia się w oficjalnych komunikatach. Dzięki odpowiednio stworzonej strategii prowadzenia Instagramowego konta firmowego, można zbudować zaangażowaną społeczność, docierać do nowych odbiorców, wzmacniać rozpoznawalność marki i osiągać cele sprzedażowe.

Kto powinien prowadzić konto firmowe na Instagramie?

Tutaj wiele zależy od tego, o jakiej firmie mówimy. Jeśli jest to mikroprzedsiębiorstwo, w którym pracuje od jednej do kilku osób, zwykle social media obsługuje właściciel lub specjalista od marketingu. W przypadku większych firm lub rosnącej rozpoznawalności marki i coraz większych zasięgów konta, przedsiębiorca może zatrudnić zespół ds. mediów społecznościowych albo zdecydować się na outsourcing do firmy, która specjalizuje się w obsłudze marketingowej podmiotów. Ta ostatnia opcja zwykle okazuje się najbardziej opłacalna – jest rozliczana B2B, więc nie trzeba ponosić wydatków za zatrudnienie pracowników. I oczywiście można liczyć na skuteczność – osoby na co dzień działających w social mediach posiadają doświadczenie w prowadzeniu kampanii na Instagramie i dobrze wiedzą, co i w jaki sposób się sprzedaje na tej platformie!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here