Certyfikat SSL - czy musisz go mieć?

Certyfikat SSL to nic innego jak kryptograficzne zabezpieczenie transmisji danych, warto go mieć, ale nie zawsze musimy się tej regule podporządkowywać.

Dane należy chronić
Kiedy korzystamy z jakiejś strony internetowej to często podjemy tam jakieś nasze dane, które są przesyłane z naszego komputera na serwer, na którym umieszczona jest ta strona internetowa. Kiedy nie ma wspomnianego certyfikatu to wszystkie tego typu informacje przesyłane są w otwartym tekście, zachodzi więc zagrożenie, że mogą one być wykorzystywane przez osoby trzecie. Z kolei jeżeli go posiadamy, to treści te są zaszyfrowane i nikt inny do nich nie ma wglądu.

Niby nie trzeba, ale…
Wiele osób, które prowadzą swój internetowy biznes w postaci sklepu często zastanawia się czy musi mieć certyfikat SSL. Nie ma bowiem o nim mowy w Ustawie o Ochronie Danych Osobowych. Część sprzedawców uważa więc, że takiego obowiązku nie ma, ale sprawa nie jest do końca taka oczywista. Otóż nie jest to jasno określone, ponieważ we wspomnianej ustawie nie wspomina się o SSL, ale z drugiej strony zabezpieczenie danych, które podaje każdy klient, to kwestia obowiązkowa dla każdego sprzedawcy.

Ostrzeżenie przed niebezpiecznymi stronami
Inne fragmenty tych przepisów jednak jasno wskazują na to, że zabezpieczenie kryptograficzne jest wręcz wymagane. Dlatego też twórca wyszukiwarki i przeglądarki Google Chrome ostrzega użytkowników za każdym razem, kiedy wchodzimy na strony, które posiadają formularz logowania lub umożliwiają płatności, a nie są w ten sposób zabezpieczone.

Korzyści z certyfikatu
Tak więc odpowiedź na pytanie czy sklep internetowy powinien posiadać certyfikat SSL jest prosta. Oczywiście, że lepiej uchronić w ten sposób zarówno siebie jak i swoich klientów. Dzięki temu unikniemy kar nakładanych przez Google, strona naszego sklepu będzie też bezpieczna i zyskamy wyższą pozycję w przeglądarce. Obok takich korzyści nie możemy przechodzić obojętnie.

Ochrona danych osobowych to dzisiaj bardzo ważna kwestia, więc nie można o niej zapominać, tym bardziej że ucierpieć możemy na tym zarówno my jak i nasi klienci.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here