Czym jest audyt SEO i po co się go wykonuje

Audyt SEO jest kluczem do efektywnego pozycjonowania oraz optymalizacji stron internetowych. To właśnie on jest podstawą późniejszych działań zmierzających do poprawy widoczności witryny w internecie.

Czym jest audyt SEO i po co się go wykonuje?

Audyt SEO wykrywa wszystkie błędy w działaniu strony i dostarcza nam wskazówek, jak je naprawić. Informuje o tym, nad czym należy popracować i co zrobić, by witryna w końcu osiągała założony ruch oraz generowała sprzedaż. Podczas jego wykonywania kontroluje się zarówno elementy znajdujące się na stronie, jak i poza nią. Dowiedz się, na czym polega audyt SEO i dlaczego warto go przeprowadzić.

Na czym polega audyt SEO?

Audyt SEO polega na skontrolowaniu wszystkich podstawowych czynników związanych z działaniem strony, wrażeniami użytkownika z korzystania z niej, architektury i jakości treści. Elementów audytu może być nawet 200, a wśród nich wymienić można przykładowo:

  • sprawdzenie, czy na stronie występuje duplicate content,
  • kontrolę bezpieczeństwa i obecności certyfikatu SSL,
  • testowanie prędkości działania witryny oraz poprawności przekierowań,
  • analizę danych strukturalnych, profilu linkowego oraz konkurencji.

Kompleksowe audyty wraz ze sformułowaniem zaleceń dotyczących poprawy poszczególnych czynników może stworzyć dla Ciebie zespół Alte Media, który specjalizuje się w działaniach SEO i pozycjonowaniu stron.

Dlaczego warto przeprowadzić audyt SEO?

Dzięki przeprowadzeniu audytu SEO uzyskujemy kompletne informacje na temat działania strony w postaci czytelnego raportu. Oprócz tego otrzymujemy wskazówki, które pozwolą poprawić słabe elementy witryny i bezpośrednio przełożyć się na poprawę jej wyników. Dzięki audytom można później przeprowadzać pozycjonowanie stron, które będzie zbiorem ukierunkowanych na konkretny cel działań.

Dzięki audytowi można zaplanować działania promocyjne, a także skontrolować efektywność pracy poprzedniej agencji marketingowej. Należy przeprowadzić go zawsze, gdy chcemy rozpocząć kampanię, wprowadzić większe zmiany na stronie lub uruchomić nową domenę. Ponieważ do przeprowadzenia tak szczegółowej analizy najczęściej potrzebne są specjalistyczne narzędzia, samodzielnie wykonywany audyt byłby bardzo okrojony.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here