Zakup sprzętu biurowego wiąże się z podjęciem decyzji: nowy czy używany? Podpowiadamy, dlaczego wybór urządzeń fabrycznie nowych niesie za sobą wiele korzyści – zarówno w przypadku jednostek budżetowych, jak i prywatnych firm.
Czas gwarancji
Na początek kwestia dość oczywista, choć czasem niesłusznie bagatelizowana. Kupując nowy sprzęt biurowy, bardzo często można liczyć na wieloletnią gwarancję (czasem nawet dożywotnią!). Możliwość darmowego serwisowania sprzętu może przyczynić się do zwiększenia oszczędności w organizacji. Zakup używanych urządzeń biurowych takich jak systemy drukujące MFP to często tylko pozorna oszczędność. Naprawa usterek może okazać się kosztowna, a opłaty związane z usunięciem awarii przewyższają często „oszczędności” wynikające z niższej ceny używanego sprzętu.
Na jaką gwarancję można liczyć, kupując sprzęt z drugiej ręki? W przypadku wyjątkowo korzystnych ofert sprzęt zabezpieczony jest maksymalnie roczną gwarancją.
Koszty serwisowania
Koszty serwisowania wiążą się poniekąd z czasem gwarancji. Jeśli sprzęt objęty jest wieloletnim lub dożywotnim zabezpieczeniem, koszty serwisowania będą zerowe.
Może zdarzyć się tak, że producent odmówi naprawy urządzenia, w którym stosowano np. nieoryginalne tusze czy tonery (choć teoretycznie nie powinien łączyć obu faktów). Z tego powodu, szczególnie w jednostkach budżetowych, przykłada się dużą wagę do zamawiania oryginalnych, fabrycznie nowych materiałów eksploatacyjnych.
Należy też pamiętać, że wiek sprzętu wpływa na dostępność części zamiennych, a co za tym idzie, także na ich koszt. W związku z tym dużo bardziej opłaca się postawić na urządzenia nowe, które w trakcie użytkowania nie będą generować nadprogramowych kosztów.
Komfort użytkowania i możliwość personalizacji parametrów
Komfort użytkowania nowego sprzętu wynika nie tylko z tego, że urządzenia mają estetyczny, nowoczesny wygląd oraz działają płynne i bezawaryjnie, ale także z możliwości personalizacji parametrów. W przypadku sprzętu używanego zwykle należy dopasować się do konfiguracji, które zostały wcześniej zaprogramowane w danym urządzeniu – zwłaszcza przy dużych zamówieniach. Używany sprzęt często daje możliwość ustawiania indywidualnych parametrów jedynie dla pojedynczych zestawów.
Poza tym zamawiając nowy sprzęt, można od razu dopasować go do własnych potrzeb i dobrać urządzenie wyposażone w konkretne funkcje. Należy mieć na uwadze, że kupno używanego urządzenia wielofunkcyjnego do biura wiąże się często z koniecznością płacenia za funkcje, których w rzeczywistości w ogóle się nie potrzebuje.
Pomoc w wyborze zarówno samego sprzętu, jak i doborze odpowiednich parametrów urządzeń wielofunkcyjnych drukujących oferują doświadczone firmy zajmujące się dystrybucją i serwisowaniem urządzeń drukujących MFP i nie tylko, takie jak Kserkop. Sprawdź ofertę firmy Kserkop na urządzenia wielofunkcyjne.
Oszczędność czasu i pieniędzy
Zakup nowego sprzętu drukującego wiąże się z oszczędnościami na różnych płaszczyznach. Po pierwsze nowoczesne urządzenia zużywają mniej energii elektrycznej niż urządzenia starszego typu. Jest to szczególnie istotne w przypadku firm i organizacji, w których każdego dnia eksploatuje się kilka lub kilkanaście dużych urządzeń, takich jak MFP (multifunkcyjne urządzenia drukujące).
Po drugie, sprzęt fabrycznie nowy jest nieawaryjny, a ewentualne usterki usuwane są w ramach gwarancji (o czym pisaliśmy wcześniej).
Po trzecie, takie urządzenia działają szybko i płynnie, co wpływa na znaczną oszczędność czasu potrzebnego na wykonanie obowiązków służbowych.
Na koniec nie sposób nie wspomnieć o tym, że korzystanie z nowego sprzętu ma znaczący wpływ na kształtowanie wizerunku firmy w oczach klientów i podnosi poziom zaufania do oferowanych produktów czy świadczonych usług.