W każdej firmie przychodzi taki moment, w którym zwykłe ulotki czy strona internetowa nie są już wystarczającą formą reklamy. Wtedy właściciele firm zaczynają zastanawiać się, na co nowego teraz postawić. Bardzo często ich wybór pada na katalog reklamowy.
Po podjęciu takiej decyzji zaczynają szukać firm, które stworzą im profesjonalnie wyglądające i porządnie wykonane katalogi. Jedną z najbardziej polecanych z nich, a zarazem bardzo doświadczoną w drukowaniu katalogów jest drukarnia JKB Print, której ofertę możecie znaleźć na stronie https://www.jkbprint.pl/katalogi
Rodzaje katalogów reklamowych
Należy zauważyć, że zaprojektowanie katalogu reklamowego nie jest na początku bardzo prostym zadaniem. Głównie ze względu na wiele możliwości, jakie mamy, a tym samym konieczność podjęcia różnych decyzji. Choć trzeba przyznać, że praca nad swoim pierwszym katalogiem reklamowym jest niezwykle przyjemna i satysfakcjonująca.
Druk katalogów reklamowych warto rozpocząć od zastanowienia się, jakie informacje w nim umieścimy. To wpłynie na jego format. Najbardziej popularne formaty katalogów to:
- A4,
- A5,
- B5
- B6,
Kolejną kwestią jest wybór rodzaju papieru i jego gramatury. Najtańsze są te, które mają najniższą gramaturę. Trzeba jednak pamiętać, że nie będą dobrym rozwiązaniem, jeśli planujemy mocno zadrukować obydwie strony każdej kartki katalogu, bo wtedy nasza grafika mogłaby przebijać. Na szczęście swój ostateczny wybór zawsze możemy skonsultować z pracownikiem drukarni lub nawet wykonać wydruk jednej podglądowej strony, by na własne oczy przekonać się czy jest to właściwe rozwiązanie.
Trzeba pamiętać o tym, że będziemy musieli wybrać także rodzaj papieru (kreda matowa, błyszcząca, satyna) oraz sposób łączenia stron – katalog szyty lub klejony.
Klienci dobrych drukarni mogą zamówić katalogi z okładką lub bez niej. To pierwsze rozwiązanie jest ogólnie bardziej zalecane, ponieważ zwiększa żywotność katalogu oraz tworzy efekt doskonale wykończonego produktu. Okładka zmniejsza zagrożenie szybkiego zniszczenia stron katalogu oraz umożliwia jeszcze bardziej profesjonalne zaprezentowanie naszej firmy. Katalogi reklamowe z okładką przypominają swoim wyglądem książki, co znacząco podnosi ich prestiż.
Katalogi reklamowe to bardzo dobre rozwiązanie, jeśli zależy nam na stworzeniu skutecznego produktu reklamowego, który będzie nie tylko pokazywał naszą pracę lub wcześniej zrealizowane projekty, ale przede wszystkim stworzy efekt profesjonalnej i godnej zaufania firmy.
Katalogi reklamowe pozwalają przedstawić daną markę właśnie w taki sposób, jak chcemy, tworząc jej odpowiedni wizerunek, który przyciąga nowych klientów. Mogą się w nich znajdować zarówno zdjęcia, treść, jak i przykłady wcześniejszych rezerwacji. W niektórych katalogach pozostawia się także miejsce na własnoręczne wpisanie jakichś informacji lub umieszczenie pieczątki. Dodatkowo na przykład na ostatniej stronie można zamieścić kupon rabatowy zachęcający klientów do skorzystania z oferty naszej firmy. Chcesz wiedzieć więcej o technikach i urządzeniach drukujących? Koniecznie wejdź tutaj.