Marketing w B2B jest bardzo wymagający i czasem wiąże się z mniej lub bardziej niekonwencjonalnymi rozwiązaniami. Aby dotrzeć ze swoją usługą czy też produktem do innych przedsiębiorców, trzeba szukać skutecznych kanałów komunikacji, z których korzystają inni biznesmeni. E-mail marketing, czyli popularny mailing, może być jednym z takich pomysłów skutecznych rozwiązań.
W 2018 każdy przedsiębiorca ma swojego maila, a jednocześnie do większości z nich nie jest tak trudno dotrzeć. Nawet w czasach RODO i wzmożonej ochrony danych osobowych, da się znaleźć chociażby maile biurowe, które w mniejszych firmach i tak czytane są przez szefa. Dlatego nie ma co się poddawać, tylko szukać kolejnych kontaktów do bazy, które można wykorzystać w mailingu.
Zdobądź bazę
Początek mailingu to przede wszystkim zdobycie rozbudowanej bazy maili, a to można zrobić w różnoraki sposób. Pod tym kątem zdecydowanie ułatwione zadanie mają sklepy internetowe, które mogą oferować zniżki i atrakcyjne rabaty za zapis do newslettera. Wówczas budowanie listy mailingowej powinno być szybkie, łatwe i relatywnie przyjemne. Gorzej wygląda to w kwestii usług, gdy o bazę mailingową trzeba się bardziej postarać i zaoferować coś znacznie lepszego niż konkurencja.
Alternatywnym rozwiązaniem jest kupowanie baz mailowych, czyli tak zwany cold mailing. Mamy wówczas bazę, ale ciężko spersonalizować mailing czy też dostosować do danego adresu swój przekaz, skoro tak naprawdę nie mamy stuprocentowej pewności, do kogo dotrzemy z mailem. Nie zmienia to jednak faktu, że cold mailing i kupienie średniej wielkości bazy mailowej może być dobrym poletkiem testów, a przede wszystkim początkiem przygody z e-mail marketingiem.
Zastanów się, co chcesz przekazać mailingiem
Mailing to nie jest sztuka dla sztuki – musi nieść ze sobą praktyczną wartość dla odbiorcy, aby nie wypisał się on z listy już przy pierwszej otrzymanej wiadomości. Dlatego należy dokładnie przemyśleć swoją strategię mailingową i rozpisać ją chociażby na poszczególne sezony (lato/jesień) czy też święta, aby zoptymalizować korzyści z mailingu b2b.
Zaciekaw, ale nie przestrasz i nie kłam!
W mailingu, podobnie jak i w innych zakresach marketingu związanych z copywritingiem, doskonale sprawdzają się kreatywne nagłówki i tytuły. To doskonały sposób, by zachęcić do przeczytania właśnie naszego maila z całej listy newsletterów. Co jednak ważne – nie można kłamać i oszukiwać. Wówczas nie tylko nasz mailing nie przełoży się na sprzedaż czy lojalność danego klienta, ale dodatkowo zniechęci go, co może skończyć się nie tylko wypisaniem z listy, lecz w ogóle końcem współpracy z naszą firmą.
Wykorzystaj personalizacje
Jeśli budujesz swoją listę mailingową, to masz dane takie jak historia sprzedaży czy też imię i nazwisko klienta. Wykorzystaj to w bazie mailingowej! Większość narzędzi do wysyłki newsletterów pozwala w łatwy sposób spersonalizować czy też podzielić bazę na konkretne listy zbudowane na podstawie aktywności na stronie www. Wykorzystaj te opcje, by osiągnąć jak najlepsze efekty swojego mailingu do bazy z sektora B2B!