Współczesny rynek pracy zmienia się dynamicznie. Dziś coraz więcej zadań jesteśmy w stanie wykonywać zdalnie. Na tej zasadzie pracują freelancerzy, ale i o tę formę opierają się małe, średnie czy duże firmy. Niekoniecznie w 100%, ze wszystkimi pracownikami czy kontrahentami, ale w dużym stopniu. To kwestia minimalizowania kosztów, większego komfortu pracy i zdecydowanie większej elastyczności. Jak jednak przekonać klienta, kontrahenta, współpracownika, że praca wykonywana chociażby z domowego zacisza, może być również wartościowa? Gdy na firmowych dokumentach widnieje adres domowy, a i z miejscem do spotkań robi się problem, zaufanie odbiorcy spada. Te wszystkie problemy rozwiązuje biuro wirtualne.
To coś innego niż dzisiejszy coworking, gdzie w grę wchodzi wynajem biurka, a nie większych powierzchni. Dzięki biurom wirtualnym firmy zyskują na prestiżowym adresie. Lokalizacja w centrum dużego miasta wzbudza zaufanie, poważanie i sprawia, że klienci chętniej wybierają daną ofertę, nawet jeśli pod względem finansowym jest nieco droższa od konkurencji. Wizytówka firmowa odgrywa zatem ogromną rolę. Do tego w ofertach biur wirtualnych bardzo często pojawiają się sale konferencyjne czy sale do spotkań, gdzie toczą się rozmowy biznesowe przedstawicieli firm z klientami. Najmniejsze i najmłodsze firmy zwykle nie mogą pozwolić sobie na taki wynajem biura stacjonarnego, jego urządzenie i utrzymanie, a biuro wirtualne oferuje to wszystko w znacznie niższych kosztach.
Oferty biur wirtualnych to zwykle różnorodne pakiety, które z powodzeniem można dostosować do indywidualnych potrzeb przedsiębiorcy. Im szerszy pakiet, tym więcej przydatnych opcji i udogodnień. Przykładem jest chociażby http://www.vimaroffice.pl/, gdzie poza prestiżową lokalizacją i profesjonalną obsługą administracyjną, można liczyć na duży parking i ekologiczne budownictwo, co także dziś ma niebagatelny wpływ na postrzeganie działań firmowych, ale i realne koszty związane z prowadzeniem działalności.