Wszystkie osoby, które pracują w branży marketingowej z pewnością zadają sobie na co dzień to pytanie. Jest ono bowiem istotne zarówno z punktu widzenia tych, którzy rozpoczynają działalność, jak i tych, którzy na rynku chcą się cieszyć ugruntowaną pozycją i nie obawiać o to, że zostaną pokonani przez konkurencję. Dlatego należy wiedzieć, co robić, by „być na szczycie”.

Podstawa: doskonale opracowana strategia marketingowa

Aktualnie eksperci z branży, tacy jak na przykład przedstawiciele firmy adnext.pl twierdzą, że podstawa do osiągnięcia sukcesu w marketingu jest precyzyjnie opracowana i skutecznie wdrażana strategia marketingowa. Jest ona bezpośrednio związana z rozwojem mediów społecznościowych, co doskonale potrafią wykorzystać pracownicy Adnext w trakcie opracowywania kolejnych kampanii. Strategia w marketingu, czyli influencer marketing polega na wykorzystywaniu wpływu użytkowników Internetu na decyzje innych. Rekomendacje  w sieci, a zwłaszcza te imienne wzbudzają zaufanie do danej marki. Generowanie wiarygodnych komunikatów przez influencerów  jest kluczem do pozyskania uwagi. Influencer marketing wynika z bieżących tendencji rynkowych. Dla konsumentów osobiste rekomendacje są bardziej rzetelne niż bannery, czy inne formy masowej reklamy. Dlatego działania z tego zakresu są też bardzo często kierowane do liderów opinii, którzy dopiero mają wpływać na decyzję jednostkowych konsumentów.

Kilka słów o influencerach

Influencerzy to najczęściej blogerzy, youtuberzy, czy inne osoby działające w ramach mediów społecznościowych. Mają oni bowiem możliwość generowania zasięgu, cechuje ich naturalny przekaz oraz digitalowe zaplecze. Odbiorca może bez trudu się z nimi zidentyfikować. To jest z kolei niezbędne dla zbudowania długotrwałego zaangażowania. I właśnie to jest kluczowe dla celów marketingowych. Influencerów w trakcie kampanii cechują następujące określenia: aktywizm, duża sieć relacji, autorytet, aktywność i trendsetting. Mogą oni przyjmować rolę: edukatorów, ewangelistów, motywatorów, bądź mentorów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here