Lojalny klient może przynieść naszej firmie ogromne zyski. Mowa tu nie tylko o zyskach czysto finansowych. Klient, który jest związany z naszą firmą często staje się jednocześnie najlepszą formą reklamy. Aby jednak tak było musimy sprawdzić, by zechciał do nas regularnie wracać.
Bądź obecny
Zasada ta dotyczy głównie social media. Obecnie każda firma powinna posiadać swój profil w mediach społecznościowych. Dzięki temu może na bieżąco komunikować się z klientami, przekazywać im najważniejsze informacje o firmie czy nowych produktach. Jeśli posiadamy odpowiednio rozbudowaną bazę odbiorców możemy także korzystać z mailingu. Pamiętajmy przy tym, by odpowiednio dobrać treść wiadomości do naszych klientów. Nie róbmy też mailingu zbyt często, by nie został on potraktowany jak spam.
Bądź czujny
Jeśli chcemy by klienci do nas wracali powinniśmy zadbać o dobrą reputację firmy. Na bieżąco monitorujmy wszystkie komentarze. Dziękujmy za te pozytywne, ale nie bójmy się także reagować na krytykę. Oczywiście zawsze bądźmy kulturalni i nie wdawajmy się w bezsensowne dyskusję. Klienci muszą zobaczyć, że reagujemy na krzywdzące opinie, ale nie jesteśmy agresywni i umiemy przyznać się do błędu.
Bądź wdzięczny
Lojalność klientów należy nagradzać. Można to zrobić przy pomocy programów lojalnościowych. To działanie marketingowe pozwala na zbudowanie długotrwałych relacji z klientami. Dzięki niemu możemy nie tylko zadbać o dotychczasowych klientów, ale także zachęcić nowe osoby do skorzystania z naszych usług. Programy lojalnościowe w Polsce zyskują na popularności. Wykorzystuje je coraz więcej przedsiębiorstw. Mechanika programu może być różna, w zależności od potrzeb możemy wykorzystać naklejki, kody, karty lojalnościowe lub bardziej nowoczesne rozwiązania. Jedną z nowości związanych z programami lojalnościowymi jest ZenCard. Pozwala on na wykorzystanie podczas akcji terminali płatniczych, czyli urządzeń z których klienci korzystają podczas zakupów bardzo często.
Klienci będą do nas wracać, jeśli poczują się docenieni. Warto więc poznać wymagania odbiorców i spróbować im sprostać. Zadowolony konsument, którego potrzeby zaspokoiliśmy nie tylko wróci do naszej firmy, ale także przyprowadzi za sobą kolejnych klientów.