Dotarcie do większej liczny odbiorców i w rezultacie wypromowanie profilu do na Instagramie jest możliwe i osiągalne, jednak wbrew pozorom wymaga dużego nakładu pracy i cierpliwości, bo tylko regularność i odpowiednie nakierunkowanie, a także określenie potencjalnej grupy odbiorców ma sens i pozwoli zdobyć zdecydowanie większe zasięgi. Nie można więc liczyć, że wystarczy tylko dodawać zdjęcia i już cała praca jest wykonana.
Kierunek- obierz ten właściwy
Cóż nikt nie ma recepty na sukces, wszak moda zmienną jest, a czasami rzeczy niszowe osiągają popularność. Dlatego tak ważne jest obranie właściwego kierunku, czyli określenie to jakiej grupy chce się dotrzeć. Tutaj oczywiście można by posłużyć się badaniami statystycznymi czy wykonać swoistą burzę mózgów, ale bądźmy szczerzy większość anonimowych użytkowników chce to zrobić nie inwestując w to dużych nakładów finansowych. Dlatego też należy obrać właściwy kierunek i na samym początku, czyli po założeniu profilu powinno się już wiedzieć co chce się czy co zamierza się dodawać.
Można tutaj obrać jeden kierunek, ale można też iść w szeroko rozumiany life style, przy czym przy kierunkach bardzo popularnych i konkurencja będzie duża. Ale też wybór tylko branży niszowej może nie spowodować, że przyciągniecie do siebie tylu obserwujących ilu tylko chcielibyście. Także sama nazwa profilu czy te kilka zdań, które możecie o sobie napisać jest ważna. Na pewno powinniście używać emotek, znaków, które także przyciągają uwagę. Można też kupić na start sporą liczbę obserwujących i na tym zacząć budować swoją karierę na Instagramie.
Bo liczą się hasztagi
Chyba nie zaskoczymy nikogo stwierdzeniem, że „liczą się hasztagi”, ale nie oznacza to, że wystarczy tylko dodać ich największą ilość, bo często to wcale nie wystarcza. Tutaj zasada jest jedna, czyli należy dawać hasztagi, które cieszą się dużą popularnością, ale wybierać też takie, które związane są z tematyką waszego profilu czy samego zdjęcia. Mamy dla was kolejną radę, która brzmi: nie twórzcie własnych hasztagów, bo swój tzw. hasztag może się przydać jeżeli już macie dużo obserwujących, ale jeżeli jesteście dopiero na początku drogi to raczej istnieje mała szansa, że ktokolwiek wpisze takie oznaczenie i zainteresuje się tym co chcecie przekazać.
Na pewno powinniście też uważać na błędy w hasztagach, czyli błędy w słowach niestety także mogą zmniejszyć wasze zasięgi. Często mówi się, że oznaczenia wszystkiego jest bezsensu, ale nie jest to prawda, a więc warto oznaczać miejsca czy nawet ubrania. Tutaj można wykorzystać pinezki, które jak pokazuje statystyka mogą zwiększyć popularność profilu nawet pięciokrotnie, co jest imponującym wynikiem. Warto też pomyśleć nad hasztagiem „follow4follow”, dzięki którym możecie zdobyć nowych obserwujących.
Jakość, estetyka i regularność
Jesteśmy wzrokowcami, co oznacza, że lubimy ładne rzeczy, a więc jeżeli zależy wam, aby wasze zdjęcia cieszyły się popularnością, a odwiedzających wasz profili zostali na dłużej musicie w pełni przemyśleć co dodajecie. Nie wystarczy tylko dodanie pierwszego lepszego zdjęcia, jeżeli jest zamazane, bądź wizualnie nieciekawe. Należy dodawać takie zdjęcia, które chce się oglądać, czyli są przyjemne dla oczu. Polecamy więc używanie przeróżnych filtrów czy samych programów do obróbki zdjęć.
Praca w promowanie profilu wymaga regularności, czyli znowu musicie pamiętać, że musicie regularnie dodawać zdjęcia czy relacje. Tylko tak macie szansę zatrzymać followersów, bo w innym przypadku kliknął oni unfollow, a wy znowu będziecie w punkcie wyjścia. Oczywiście nie oznacza to, że macie codziennie dodawać nowe zdjęcia, ale 3 do 4 razy w tygodniu jest już wskazane i to jak najbardziej. Ponadto angażujcie się i sami piszcie komentarze na innych profilach, a także odpowiadajcie na pytanie zadawane na waszym profilu czy wiadomości prywatne.
Oznaczaj duże marki i znajomych
Oznaczanie jest bardzo ważne, aby dotrzeć do nowej grupy odbiorców. Zatem oznaczać trzeba nie tylko miejsca, ale i rzeczy czy osoby. Jednak oznaczać można tylko te rzeczy, które ściśle związane są z waszym zdjęciem czy profilem. Bez sensu jest oznaczenie „Chanel” jeżeli zdjęcie przedstawia pączka i kawę w śmiesznym kubku. Każde działanie musi być więc przemyślane i nastawione na konkretny cel, tutaj nie należy improwizować. Dodatkowo można wstawiać na jakieś grupy czy fora link do waszego profilu, taki marketing także przynosi dobre rezultaty, ale znowu pod warunkiem, że wasz profil będzie na tyle ciekawy iż potencjalni obserwujący będą chcieli zostać na dłużej, bo ich wasze konto zaciekawi.