Jak zaprojektować dobrą wizytówkę?

Wizytówka jest niezwykle ważnym elementem służącym do reklamowania swoich usług. Zaprojektowanie dobrej wizytówki pozwoli na skojarzenie jej od razu z naszą firmą i przedłużenie pozytywnego pierwszego wrażenia.

Wizytówka jest niezwykle ważnym elementem służącym do reklamowania swoich usług. Zaprojektowanie dobrej wizytówki pozwoli na skojarzenie jej od razu z naszą firmą i przedłużenie pozytywnego pierwszego wrażenia. Dlatego tak istotne jest, aby poświęcić na jej projekt dostatecznie dużo uwagi. Czym powinien się on charakteryzować? Oto najważniejsze cechy.

Jakość i rozmiar papieru

Warto zadbać o to, aby osoba, która otrzymuje wizytówkę, mogła ją schować w swoim portfelu, bądź specjalnym wizytowniku. Dlatego nie może ona być za duża. Najlepiej, jeśli jej rozmiar jest zbliżony do wielkości kart płatniczych. Dwa najpopularniejsze wymiary to 90 × 50 mm oraz 85 × 55 mm. Zbyt duża prawdopodobnie zostanie gdzieś odłożona, bo nie zmieści się do portfela i w końcu zginie.
Papier powinien być dość gruby (minimum 300- 350g /m2) i przede wszystkim jak najlepszej jakości. Wręczamy przecież coś, co ma zobrazować naszą firmę, usługi. Koszty poniesione na nasze wizytówki powinniśmy potraktować jako inwestycję.

Można pokryć naszą wizytówkę folią matową, która jest przyjemna w dotyku i świetnie pasuje do eleganckich projektów. Drugim rozwiązaniem jest folia błyszcząca, która podkreśli kolory. Nie będziemy jednak mogli nic zapisać na takich wizytówkach, ponieważ tusz długopisu się rozmaże. Można oczywiście temu zapobiec, pokrywając tylko jedną stronę folią.

Tu jest ciekawa drukarnia online.

Wygląd

Oryginalność i przejrzystość to podstawa. Wizytówka musi przyciągać wzrok, zaciekawić, być po prostu ładna. Jednak nie należy zapominać, że ma być także czytelna. Zbyt dużo informacji na jednej, małej karteczce wprowadza zamieszanie. Dlatego trzeba dobrze przemyśleć rozmieszczenie poszczególnych elementów. W razie problemów możemy skorzystać z pomocy profesjonalnego grafika lub z gotowych szablonów, jakie oferuje np. drukarnia online.

Wizytówka musi zawierać następujące dane:

  • nazwa firmy/ logo,
  • stanowisko,
  • dane osoby wręczającej wizytówkę,
  • dane kontaktowe (telefon, mail itp.).

Jednostronne czy dwustronne?

Jednostronne wizytówki sprawdzą się, jeśli chcemy uzyskać efekt minimalizmu i elegancji. Jednakcoraz bardziej popularne są te dwustronne. Jeśli zależy nam na byciu zapamiętanym, wyróżnieniu się to warto się na nie zdecydować. Wizytówki dwustronne pozwalają na wydrukowanie dodatkowych informacji. Na awersie umieszczamy najważniejsze dane a na rewersie duże logo na białym bądź kolorowym tle. Możemy zdecydować się na klasyczną wizytówkę a z tyłu umieścić kod QR. Dobrym pomysłem jest także zaprojektowanie jednej strony w języku polskim a drugiej w obcym.

Wydruk

Sprawdzona drukarnia online, oferująca nam wysokiej jakości usługi wydrukuje dla nas wizytówki, z których będziemy dumni. Pamiętajmy, że nawet najlepszy projekt nic nie da, jeśli nasz usługodawca nie będzie profesjonalnie podchodził do każdego zlecenia. Musimy mieć pewność, że nie zmarnujemy naszych pieniędzy na słabej jakości wydruki. W razie wątpliwości zawsze możemy skontaktować się z konkretną firmą i zadać nurtujące nas pytania. Fachowcy w tej dziedzinie na pewno nam doradzą.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułMonitory oled
Następny artykułNotariusz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here