Prowadząc sprzedaż przez internet wiele kwestii jest podobnych, jak w przypadku tradycyjnego sklepu. Tak jest na przykład jeżeli chodzi o magazyn i o to, kiedy jest nam potrzebny, a kiedy nie.
Dzisiaj musi być szybko
W sklepie internetowym, podobnie jak w stacjonarnym, większość rzeczy możemy zwykle otrzymać od ręki, ale są też takie sytuacje, kiedy musimy na coś nieco poczekać. Są bowiem takie branże, które rządzą się swoimi prawami i nie wszystko jest w nich dostępne od ręki. Dobrym przykładem na to jest chociażby branża meblarska, gdzie nawet jak kupimy coś i za to zapłacimy to rzadko kiedy otrzymujemy towar od razu. Podobnie jest ze sprzedażą w sieci, gdzie również czasami trzeba uzbroić się w cierpliwość, z tą jednak różnicą, że tutaj konkurencja jeżeli chodzi o szybkość realizacji zamówienia jest tak duża, że wszelkie opóźnienia wpływają bardzo negatywnie na opinię klienta. Jednym zdaniem im szybciej, tym lepiej.
Czasami bez magazynu się nie da
Tak więc posiadanie magazynu wydaje się być nieuniknione, ale przecież już dzisiaj istnieją takie sklepy elektroniczne, gdzie na przykład przez kilka dni zbierane są zamówienia, po czym ich realizacja następuje na przykład dopiero po tygodniu. Są jednak takie typy sklepów, których funkcjonowanie bez magazynu jest wręcz zagrożone. Z pewnością są to wszelkie rzeczy, które zwykle kupowane są na prezenty, tutaj zwykle czas ogrywa bardzo dużą rolę.
Czekanie dzisiaj jest passe
Długie czekanie klienta na złożone zamówienie nie wpływa pozytywnie na wizerunek sprzedawcy. Większość ludzi bowiem wychodzi z założenia, że przecież dzisiaj, w XXI wieku, czekanie kilka dni na przesyłkę to jest przesada. Tak więc dzisiaj nie sprawdzi się już, używany jakich czas temu system, żeby najpierw należy sprzedać towar, a dopiero później sprowadzać go z magazynów. Takie podejście do handlu z pewnością nie przyniesie sukcesu.
Docieranie do klienta to bardzo ważny element e-commerce, jak również tradycyjnych stacjonarnych sklepów, chociaż odbywa się na różne sposoby to cel jest zawsze ten sam.