Ostateczny przewodnik po blogowaniu dla sukcesu SEO

Jeśli chodzi o marketing, blogi odgrywają kluczową rolę w zwiększaniu bazy klientów. Nie zakładaj jednak, że po prostu pisząc ogólny wpis na blogu, automatycznie przyciągniesz ruch. Najlepszą strategią generowania leadów dla Twojego produktu lub usługi jest pisanie ukierunkowanych treści i stosowanie sprawdzonych technik blogowania. W rzeczywistości, badania pokazują, że strony internetowe z blogami mogą podwoić ilość leadów w porównaniu do innych stron.

Mając to na uwadze, oto nasz ostateczny przewodnik po tym, jak blog może poprawić Twoją kampanię SEO.

Stwórz chwytliwy tytuł i zwięzły adres URL

Zacznij od stworzenia odpowiedniego tytułu dla tematu Twojego bloga, który będzie pasował do Twoich celów SEO. Wymyślając tytuł, upewnij się, że ma on:

  • Twoje docelowe słowo kluczowe (ale unikaj upychania słów kluczowych)
  • Dokładny opis zawartości Twojego bloga
  • Odwołuje się do użytkowników, aby wzbudzić ich zainteresowanie i skłonić do kliknięcia, aby go przeczytać

Tworzenie zwięzłych adresów URL

Używaj myślników „-„, aby oddzielić słowa w adresie URL. Jeśli Twoje blogi są hostowane na WordPressie, rozważ zmianę struktury permalinka, aby dopasować tytuł posta.
Jeśli to możliwe, utrzymuj swoje adresy URL krótkie, usuwając zbędne słowa. Ponieważ adresy URL są generowane automatycznie, musisz usunąć słowa ręcznie przed opublikowaniem posta na blogu.
W przypadku, gdy post na blogu został opublikowany, nadal możesz zmienić adres URL, ale dodaj przekierowania 301, aby utrzymać swój ranking SERP.

Pisz blogi, które rozwiązują problemy Twoich czytelników

Badania pokazują, że marketerzy treści otrzymują sprawdzone wyniki z pisania przydatnych i unikalnych treści na blogu. Jeśli piszesz blogi, które rozwiązują problemy swoich docelowych czytelników, masz o wiele większe szanse na przyciągnięcie ruchu. Podobnie, jeśli uda Ci się zainspirować ich do podjęcia działań, Twój współczynnik konwersji również wzrośnie – https://efectownia.pl/pozycjonowanie-lokalne/ ratuje tutaj radą.

Zrób wrażenie na swoich docelowych czytelnikach

Wstęp do bloga to szansa na zrobienie świetnego pierwszego wrażenia. To tutaj przekonujesz swoich odbiorców do kontynuowania czytania. Twoje wprowadzenie może:

  • Przygotować czytelnika na to, jakiego rodzaju korzyści otrzyma
  • Zawierać oświadczenie podsumowujące cel Twojego bloga – https://efectownia.pl/pozycjonowanie-lokalne/
  • Odnosić się do problemu lub rozwiązania w nagłówku jako znak, że rozumiesz problem swoich czytelników.
  • Napisz wstęp, który utrzyma zainteresowanie czytelników na tyle długo, że będą chcieli kontynuować czytanie Twojego bloga. Im dłużej będą czytać, tym wyższy będzie Twój ranking w wyszukiwarkach.

Możesz zaangażować swoich czytelników już na samym wstępie, używając jednej lub kilku z poniższych taktyk:

Zadawaj właściwe pytania – Używaj pytań, które zaangażują i zmotywują odbiorców do przeczytania całego bloga. Unikaj jednak zadawania oczywistych pytań typu: „Czy chcesz zwiększyć liczbę czytelników swojego bloga?”. Zamiast tego zachęć swoich czytelników do dyskusji na ten temat w sekcjach komentarzy.

Alternatywnie możesz skonstruować zdanie w ten sposób: „Jakie są największe błędy, które popełniają autorzy blogów?”. Możesz wykorzystać pytania jako sposób na przyciągnięcie czytelników do swojego bloga, utrzymać ich zainteresowanie, aż znajdą rozwiązanie swojego dylematu.

Prezentuj statystyki

Możesz zacząć bloga od przedstawienia danych z badań rynkowych lub wyników eksperymentów. Statystyki przyciągają czytelników, ponieważ są to fakty, które wspierają Twoją odpowiedź na ich problemy. Jest to jeden z powodów, dla których założyciel ConversionXL, Peep Laja, prezentuje statystyki w swoich artykułach.

Wyjaśnianie sytuacji – Po pierwsze, zawrzyj problem swoich czytelników w nagłówku. Następnie powtórz ten problem we wstępie. Upewnij się, że pasuje on również do zapytań, których używają w Google.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here