Chociaż o powodzeniu spotkania biznesowego czy rozmowy o pracę w największym stopniu decyduje nasze przygotowanie merytoryczne, nie mniej istotny jest strój. Dobrze skrojony garnitur nie tylko dodaje powagi i pewności siebie, ale też kojarzy się z rzetelnością i poważnym podejściem do swoich obowiązków zawodowych. O czym pamiętać komponując stylizacje biznesowe?

Dobrze skrojony garnitur to podstawa

Nic nie dodaje bardziej profesjonalnego wyglądu mężczyźnie niż garnitur. Pamiętajmy jednak, że musi on być dobrze dopasowany do naszej sylwetki. Czasy luźnych marynarek i szerokich spodni minęły już dawno – dziś nosi się dopasowane garnitury, które jednak nie mogą być zbyt ciasne. Podczas zakupów należy wybierać rozmiary, które leżą idealnie – marynarka nie może się marszczyć, a spodnie zwijać nad butami. Za duży garnitur wygląda tak samo źle, jak ten za ciasny. Jeśli zaś chodzi o kolory, to najbezpieczniejszy będzie granat uważany często właśnie za kolor biznesu. Schludny strój to dla rozmówcy sygnał, że traktujemy go poważnie i z szacunkiem, zaś do swoich obowiązków podchodzimy z dużym zaangażowaniem. Dobrze skrojony garnitur będzie więc atutem i pomoże zrobić pozytywne pierwsze wrażenie.

Niebieska, biała, a może w paski?

Według przeprowadzonych badań mężczyźni noszący białe koszule postrzegani są za osoby bardziej inteligentne, szczere, a przy tym odnoszące większe sukcesy i zdobywające więcej władzy niż panowie ubrani w koszule o innym odcieniu. Wniosek więc nasuwa się sam. Alternatywą dla bieli może być w tym przypadku błękitna koszula.

Do garnituru wybieramy zawsze model z długi rękawem, którego mankiet powinien wystawać spod rękawa marynarki. W biznesowych stylizacjach o bardziej eleganckim charakterze można zdecydować się na koszulę z mankietami na spinki.

Dodatki mają znaczenie

Chociaż stanowią tylko uzupełnienie stroju, źle dobrane sprawią, że całość nie będzie się prezentowała tak profesjonalnie, jak byśmy sobie tego życzyli. Elegancki krawat, klasyczne skórzane buty i dobrany do nich kolorystycznie pasek czy teczka na dokumenty również wpływają na postrzeganie naszej osoby przez innych. Dla niektórych pewnym wyznacznikiem jest też dobry zegarek.

Niekoniecznie jednak musi to być drogi Rolex dostępny m. in. w internetowym sklepie http://www.czaszegarkow.pl. Równie dobrze w roli biznesowego dodatku sprawdzą się wysokiej jakości modele w kolorze dopasowanym do obrączki czy spinek od mankietów. Pamiętajmy, że zegarek – podobnie jak inne dodatki – podkreśla oficjalny charakter stroju i doskonale go uzupełnia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here