Do stworzenia bloga firmowego najlepiej wykorzystać platformę WordPress.org. Może on funkcjonować jako podstrona, a prowadzony powinien być profesjonalnie.
Pierwsze kroki do bloga
Jak zacząć blogowanie? Trzeba pobrać WordPress z oficjalnej strony, rozpakować archiwum i umieścić pliki na serwerze, następnie w panelu administratora utworzyć bazę danych potrzebną do przechowywania wpisów i zainstalować go. Wygląd bloga zaczerpnąć można ze strona theme forest.pl czy motywywordpress.pl. Nasze działanie usprawnić mogą darmowe wtyczki jak SEO Yoast, Digg Digg, Contact form oraz wiele innych.
Pisanie nie takie łatwe
Wówczas możesz już zacząć tworzyć teksty i w ten sposób promować swoją działalność, profesjonalnie nazwane jest to Content marketing. Aby wiedzieć o czym pisać możesz stworzyć swoją ankietę i w ten sposób poznać potencjalnych odbiorców. Nie bez znaczenia jest też odpowiednie formatowanie tekstu, aby był czytelny i przejrzysty, czyli stosować pogrubienia czy śródtytuły. Warto też podawać w tekście sporo cyfr, które zawsze bardziej przyciągają uwagę. Dobrze sprawdzają się też artykuły w formie poradników, podawanie konkretnych danych i odnośników, nawiązywanie do tematów, które przez dłuższy czas będą aktualne i interesujące.
Musisz być widoczny w sieci
Twój blog powinien być też dobrze promowany, warto tutaj wykorzystać pozycjonowanie, ale używaj bardziej wyszukanych i dłuższych fraz, te najpopularniejsze mogą być mało skuteczne. Stwórz swój fanpage na facebooku i załóż konto na Twitterze, obserwuj inne blogi, komentuj, a twój blog również zaczną odwiedzać inni blogerzy. Bierz udział w dyskusjach na forach oraz grupach dyskusyjnych. Warto też zacząć zbierać adresy mailowe, co nie jest łatwe, ponieważ aby je uzyskać musisz dać coś w zamian, chociażby jakieś darmowe narzędzia – przydatne programy lub wtyczki i w widocznym miejscu umieścić formularz zapisu.
Jeżeli masz już bloga i przebrnąłeś przez pierwszy etap to teraz jest kolej na systematyczną i trudną pracę, tylko wówczas przyniesie on wymierne korzyści.