Internet stał się obok telewizji, radia i prasy bardzo popularnym środkiem przekazu. Dla niektórych ludzi, a szczególnie dla młodego pokolenia, Internet jest jedynym źródłem informacji. Wśród różnych form publikacji występujących w Internecie, coraz większą popularność zyskują filmy wideo.

Co powinny zawierać dobre filmy do Internetu?

            Choć globalne początki Internetu sięgają lat sześćdziesiątych dwudziestego wieku, to o Internecie w Polsce możemy mówić dopiero od lat osiemdziesiątych. Przyczyną takiego stanu rzeczy były uwarunkowane politycznie. Polska jako członek tzw. obozu socjalistycznego znajdowała się za „żelazną kurtyną” i miała utrudniony dostęp do nowoczesnej technologii, a tą kupowało się za drogie dewizy.

Za datę graniczną, od której liczymy początek Internetu w Polsce uważamy 1987 rok, kiedy to dokonano pomyślnego połączenia z Zachodem za pośrednictwem sieci Fidonet. Jednak sieć ta była dostępna w zasadzie tylko dla potrzeb akademickich i w zasadzie ograniczała się do wysyłania poczty elektronicznej. Nikomu się wtedy nie śniło, że Internet przybierze obecną postać.

Komercyjnie Internet zaczęto wykorzystywać dopiero w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku, gdy wraz z przemianami ustrojowymi naszego kraju zniesiono ograniczenia w dostępie do technologii. Nowy ustrój gospodarczy wymusił otwarcie się na świat.

Początki Internetu nie były łatwe – łącza były wolne i drogie. Połączenie z Internetem było możliwe tylko dzięki tzw. metodzie impulsowej. Użytkownik łączył się ze specjalnym numerem i jeżeli linia była wolna, uzyskiwał dostęp do Internetu. Płacił za czas spędzony w Internecie, ale tym samym blokował telefon innym. Strony internetowe składały się tylko z tekstu i prostych grafik.

Przełom nastąpił, gdy w 2001 roku Telekomunikacja Polska wprowadziła usługę stałego dostępu do Internetu o nazwie Neostrada. Dzięki niej użytkownicy w ramach stałej, miesięcznej opłaty mogli surfować bez ograniczeń.

Jeżeli chodzi o publikowanie wideo, to stało się one popularne po 2005 roku i powstaniu serwisu You Tube , z którego obecnie korzysta ponad miliard osób na całym świecie.

Przy tak dużym zasięgu, serwis ten stał się doskonałym narzędziem reklamowym dla firm. Za przykład może nam tu posłużyć fraza salon masażu warszawa.

Dobrze przygotowane filmy na You Tuba są w stanie zdziałać więcej, niż najlepszy tekst. Masaż to sprawa bardzo intymna. Potencjalny klient chciałby być pewnym, że taki masaż odniesie zamierzony skutek. Dzięki filmikowi możemy Mu w prosty i przystępny sposób zaprezentować warunki i techniki masażu, a już sam klient oceni, czy jest to dla niego atrakcyjne.

Trudno sobie dzisiaj wyobrazić świat bez Internetu. Bez wychodzenia z domu jesteśmy w stanie pozyskiwać informacje, które są nam potrzebne. Dzięki swojej formie wideo staje się najpopularniejszym źródłem przekazu. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here